Studija: Konzervansi u hrani povećavaju rizik od hipertenzije i srčanog udara
Insajder pre 21 dana | Tanjug

Uobičajeni konzervansi koji se koriste u mnogim industrijski proizvedenim namirnicama radi sprečavanja razvoja bakterija i buđi povezani su sa 29 odsto većim rizikom od povišenog krvnog pritiska i 16 odsto većim rizikom od srčanog i moždanog udara, pokazalo je novo istraživanje francuskih naučnika.
Salama, hleb i vino. Ilustracija. Foto: Unsplash/Ilona Frey Studija je pokazala da čak i takozvani "prirodni" antioksidativni konzervansi, koji se koriste za sprečavanje promene boje hrane, poput limunske i askorbinske kiseline (vitamina C), povećavaju rizik od hipertenzije za 22 odsto kod osoba koje češće konzumiraju proizvode sa tim sastojcima, prenosi CNN. Autorka istraživanja Matild Tuvije iz francuskog Nacionalnog instituta za zdravlje i medicinska








